Salı, Şubat 06, 2007

Ada'lar; Adaçayı İçer, Soya Fasülyesi Yer

:)))
Pazartesi günü elimdeki bi sürü tahlil kağıdını doktora uzatıp, sevimli sevimli gülümseyerek sonuçları dinlemeye başladım. Engin (Google sağolsun) tıp bilgime dayanarak, yapılan son tahlil haricinde çok da aksi giden bi şey olmadığını biliyordum. Ama asıl merak ettiğim, bi türlü okuyup yorumlayamadığım o tahlilin sonucuydu. Doktorda bunu bilir gibi, en sona bıraktı onu. Bu iyi, şu tahlil için bunu yapacağız v.s. v.s.

Sonra beklenen tahlili aldı, sakinlikle baktı ve şöyle dedi. "Endişelerinizde haklısınız. Görünen o ki, süreç başlamış gibi. Değerlere bakarak en fazla 5 yıl diyebilirim. Eğer çocuk düşünüyorsanız önümüzdeki 1 yıl içinde yapın. Sonrası için mümkün olmayabilir."

Gülümsememi bozmamaya çalıştım. "Ne yapılabilir" dedim. "Süreci engellemenin, ertelemenin ya da geciktirmenin bi yolu ne yazık ki yok. Şu an başlamadığı için de tedavi uygulamayacağız." dedi.

Sessiz kalıp, başımı salladım, herşey çok doğal ve yolundaymış gibi. Bunu öğrenme ihtimalini bilerek gelmiştim. Ama duymak sarstı beni. Kadınların %1 ya da 2'sinin başına gelen bir şeymiş bu durum. Doktor "Adaçayı ve soya iyi gelir" dedi. Başlıkta da görüldüğü üzere, pek yakıştı adıma.

Yapacak bi şey yoksa, bekleyeceğiz kendilerini... Bol ada çayı ve soya ile.

Hoşgeldin erken menapoz.

6 yorum:

Nilgun dedi ki...

Aaaa cok sasirdim! Daha dur be adacim yasin kac cok erken bence, yanliz surec bazen 10 yil kadar surebiliyormus, sen sirani bekle bakiim cik o %1lik yerden

nu'n dedi ki...

ne desem ki kuzum? önerimi dillendirdim biliyorsun ki:))

Mathy dedi ki...

o o oldum, msn efektiyle...soya fasülyesi ve adaçayına tam gaz devam...duru'n var be şekerim...anneliğin ne demek olduğunu biliyorsun...bi an için kendi başıma geldiğini düşündüm, daha fena oldum...bir çocuğum bile yok anlıyor musun? :)

hephercokhic dedi ki...

nilgüncüm maalesef sıramı bekleyemeyeceğim. ölçümler bunu gösteriyo...
N'uncuğum önerini düşündüm taşındım pek de akla yakın bulmadım be güzelim:)

Evet meti haklısın en azından durum var ama insan biraz sarsılıyo:)
desteğiniz için teşekkür ederim. Beraberce atlatırız artık:)

Nilgun dedi ki...

Ha bire soya fasulyesi nereye kadar yenir ki; daha degisik alternatifler lazim mesela kek borek yaptiginizda sut ve yagi normal yerine soya urunleri ile degistirmek gibi daha denemedim ama hicde fena olmuyomus tadi.Soya sutunu sade hic begenmedim tabiiki, bizim damak zevkimize uymayan uzakdogu kulturu bunlar.Japon kadinlar hic etkilenmezmis bu durumdan.Insallah soya margarini,sutu gibi urunleri kolaylikla bulursun. Birde eger kalsiyum tabletleri alacaksan Kalsiyum+Magnezyum+ bilumum vitaminli olanlari tercih etmelisin ki; magnezyum kalsiyumun vucutta iyi dagilmasini sagliyor. Topuk dikeni gibi (bir tanidigimin alninda boynuz gibi kalsiyum birintisi var)rahatsizliklar cikmasin.Ananas da minerallerin vucutta iyi absorbe olmasina yariyormus.Hadi size iyi gunler. (Cokbilmis uzmaniniz)

Adsız dedi ki...

hımmm, yüzde birlik sıradan çıkman senin elinde, istatistiklere inanma :)

avalonun sisleri