Pazartesi, Ocak 15, 2007

Merhaba

Geçen yılın son günleri ile yeni yılın ilk günlerini saran sağlık sorunları (önce annem, arkasından dudum, sonrasında da ben), bunlara eşlik eden.... Neyse, herşeyi uzağımızda bırakmış olmayı diliyorum.

Kışın bu günlerinde inat gökyüzünde durup, artık kendime gelmemi söyleyen güneşe,
endişeli gözlerle beni seyreden anne ve babama, herşeyden habersiz "ada sen de hasta oldun. sana da kebelek takıcaklar mı" diyen dudu'ma ve Ada'ma daha fazla haksızlık yapmamalıydım. Sabaha umutla açtım gözlerimi. Uzun süredir uzaklarda olduğunu sandığım yaşama sevincimi buldum başucumda. Mahçup gülümsüyor, "Füs çok uzadı, kalk artık" diyordu. Gülümsedim. Azcık atıştırdım, çok çay içtim. Duduya hazırlanmasını söyledim. Babamın gözlerindeki gülümsemeyi görmezlikten geldim (ki gözgöze gelsek ağlaşıvericez). Bi solukta sokağa attım hepsini. Buraya yakın olduğunu bildiğim ama geldiğimden beri (neredeyse 1,5 yıldır) gitmeyi ertelediğim yere "Kıyıköy"e sürükledim peşimden.

Fırsattan istifade, dudusuyla dedesini görüntüledim. Arkada Kıyıköy sahili. Karadeniz'de bi yer, haritada açıp bakın. Hayal ettiğim gibi değildi. Limanda sadece balıkçı barınakları vardı. Sadece köyün girşinde sağda bi yer çarptı gözüme, motel ve restorant, onun da mevsimi değildir şimdi. Ama denizi görmek de, denizin kokusunu duymak da çok iyi geldi.


Deniz kenarında en sevdiğim şeyi Dudu'ya da öğrettim. Birlikte deniz taşı ve kabuğu topladık. Dudu denize taş attı. Henüz taş sektirmeyi keşfetmedi (ki hoş keşfetse de ona öğretecek kabiliyette değilim. Attığım taş sadece bi kez sekip suyun derinliklerini boyluyo. allam niye konuyu böyle dağıtıyorum ki ben )


Konforlu değil, tesis yok ama çok sakin bi yer. Kafa dinlemeye, hani olur ya sevdiğinle bi kaçamak yapayım, bi gün çalayım denecek bi yer. Tabi zevk meselesi. Kimseyi umutlandırmak istemem.


orda oturup soluklanacak bi yer bulamayınca, baba kır dümeni Kastro'ya dedim. Yol üstü gelmişken bi de orayı görelim ona göre bi dahakine hazırlıklı geliriz.

Orasını da sevdim ama yazmak istemiyo canım. Sadece şunu bilin, çok güzel balık rakı olur ama var olan tek tesisin de kapısı mevsimi olmadığı için kilitliydi. Nisan'da sezon açlıyomuş. Sırf balık rakı için bi kaçamak yapacağım beklerim efenim.

Dönüş yolunda Bahçeköy'den manda yoğurdu, tereyağı ve köy peyniri aldık. Hiç biri hatırladığım tatta ve lezzette değildi. Sanmayın ağzımın tadı yok, büyüklerimde beğenmediler. Ama yoklukta napcan yiyoz işte. Haaa tabi daha önce manda yoğurdu, yağı ve peyniri yemeyenler için lezzetli olabilir. Ayyy benden bu kadar. Yoruldum. Yaşama sevinci de yorucu bi şiymiş canım. Canım kurda kuşa merhaba demek istiyo:)Her neyse postumuzu "iyi geceler küçük joo" diye kapatmak istiyorum.
-iyi geceler küçük joe.
-iyi geceler büyükbaba.
-iyi geceler laura.
-iyi geceler büyükbaba.
-iyi geceler küçük joe.
:)))))

P.S. Rakı diyorum, balık diyorum. Sesim geliyo mu?:)))

10 yorum:

Mathy dedi ki...

taş sektirme konusunda bi zamanların beceriksizi ama şimdilerin ustası mathy teyzesi duducuğuna öğretmeyi kendine bir görev bilir efenim...rakı balık hususunda ben varım...çünkü bende üzerime alındım...nisana çok var be...:))))

nu'n dedi ki...

ada'm bak çiçek gibi olduk!!! bu arada ben de geliiim mi? :P valla ses çıkarmadan otururum, hatta neşe gazozuma leblebi atar höpürtetirim (sessiz, sessiz).

(ya aklıma bisürü hınzırlık geliyo benim, nası durdurcam kendimi bilemiyom. gazabına uğramadan biri beni durdursuuuunnn!!!)

hephercokhic dedi ki...

sevgili metuşka, bunu duyduğuma sevindim. ondan da kusur kalmasın dudu, nemize lazım de mi ama? Sesimin oralara kadar ulaş ması da güzel. içimden bi ses hakkatten bi gün bi rakı sofrasında tanışacağımızı söylüyo.
Sevgili yuse, sensiz olur mu hiç? elinde gagazun, ağzında pipetin, gözlerin tavandaki kirişleri sayarken çok tatlı görünüyosun. mutlaka ol. ama hiç olmasa şarap iç be kuzum:)

nu'n dedi ki...

la kuşum, öle bi ortamda gasos içicem yok soda limon içicem die tutturan sinamekilerden olmadıımı gayet iii bilirsin. demem o diil yani. ama nası oldu da annamadın, annayamadım. :P sevgiler, hörmetler adanıımm:))

nu'n dedi ki...

meticim, biz bu programı hayata geçirmek için mabadımızı kaldımaya bi hamle edelim, meyıl atarız sana da haberin ossun:)

Mathy dedi ki...

sevgili konuşamam; bana da öle geliyo yahu...rakı bahane, muhabbet şahane tadında olacağızdır, anladım ben...nu'n kardiş meyillarınızı bekleyeceğimdir efenim, zira koca mabedimi yerinden kaldırdım ben...:PPP

Nilgun dedi ki...

Ya Kiyikoy'de giriste bir yer vardi adini bilmiyorum ama kiremitte yedigim baligin tadi hala damagimda giderseniz benim icin mutlaka kiremitte balik yiyin.

hephercokhic dedi ki...

eh benim yorumsuz bırakmayan sayın okurum yirgün. gözüm yolda kaldı beyaaa... hoşgeldin

su dedi ki...

alla muabbet versin, artırsın hatta, hatta ne yaparsanız yapın...
kıyıköy mü artık ne köyse güler güle

hephercokhic dedi ki...

canım kardeş insanım. kıskançlıkların mı tuttu senin de. gel beraber gidelim rakı balığa. sen niye kusur kalasın a canım. beklerim yani.