Perşembe, Ekim 19, 2006

Bayram

Aslında bugün başka bi post yazmıştım. Duru'ya engin tecrübelerimi aktardığım bi posttu ama baktım ne yeri ne zamanı belki bi gün publish yaparım:)

Yerse, günün anlam ve önemine binaen bayramlardan bahsetmek istiyorum biraz. Aslında bahsetmek değil de sormak istiyorum sizlere.

Bayramlar çocuklar için midir? Belli bi yaştan sonra bayramların bi anlamı kalmaz mı? Ne zaman biter bi çocuk için bayram ya da bayramın anlamı bittiğinde mi yetişkin olursun. Bayram artık bayramlık almaktan vazgeçtiğin zaman mı biter? Hala eski usullerle ailenin yanında geçirirken bile, diğer günlerden hiç bi farkının kalmamış olması bi eksiklik midir? Yetişkin olmak böyle tatsız tutsuz bi şey midir? Yaşın erişmişken bile elini öpen olmaması mıdır anlamını yitirten bayrama? Annemin Semra Teyze olduğu yaşlardayım. Ama annem gibi tatlı bi telaş hissetmiyorum. Kapımızı çalan arkadaşlarım yok artık ve onlar için hazırlanan lokumlu mendiller de yok. Ponponlu beyaz çoraplarım ve yeni ayakkabılarım da yok. En büyük kağıt paralardan bi kaç tanesini bankaya gidip, küçük banknotlarla değiştirmek ve bir tomar para ile bayram çocuğu da beklemek yok. Bayram harçlıklarını biriktirmek, gizli gizli saymak ve bu paralarla panayıra gitmek de yok. Limonata ve mis kokulu gazozlarda yok. Anneannem, babaannem ve dedelerim yok ellerini öpebileceğim. İki tane yandan atkuyruğu yapacak kadar saçım yok ve onlara bağlayacağım koca beyaz parlak kurdelelerim de yok.

Bayram kelimesi bende sadece koca, sıcak bir yatak ve kalın bi yorganı çağrıştırıyorsa, gidip bayramlık almak ya da baklava nasıl açılır konusunda Nazmiye teyzeyi izlemek mi gerekir?

Yerse, gidip kızıma bayram harçlığı hazırlayayım, bulabilirseniz de ponponlu beyaz kısa çorap alın kızıma benim için.

9 yorum:

nu'n dedi ki...

nerde o eski bayramlar diyesim var ya! galiba dediğin gibi bayramlar aynı bayram da eskiyen biziz:) yerse benim hala mendil arası harçlık veren bi meryem teyzem bi de halam var ne mutlu ki:)

eskiden yani maminim ve dedem henüz hayattayken onlardaki hengameyi, abimleri ha geldiler ha gelecekler diye pencerede beklemeyi, bayramlıklarımı, maminimin özenle katladığı mendilleri, arife gecesi illaki düğün çorbası, etli nohut kokan mutfağını, yaprak sarması aşırırken "tok evin aç kedileriii, yarına bişiy bırakmadınız" diye söylenmelerini, bayram tatlısını, tekne orucu harçlıklarımızı, bisürü insan, bisürü kahkaha....

burnumun direği sızladı be....

hephercokhic dedi ki...

benim ki ne zamandır sızlıyo be mutlu göz bi bilsen ... ne zamandır sızlıyo. kış geldi.

Nilgun dedi ki...

Anladigim kadariyla bayram=tatil'dir. Bazilari icinde kosturmaca ve yorgunluk. Cem icin kolay yoldan para kazanma, galiba butun cocuklar icin oyle,yerse mendil ver bakalim elini optuklerinde, sen manyakmisin gibi bakislara maruz kalirsin.Bayramlarda hep kendi capimda hazirligim olsun istemisimdir(bir tatli bir tuzlu hesabi)yani borek ve baklava, bu bayram ne yapacam karar vermedim daha yerse oktay usta tariflerine basvuracam.

Nilgun dedi ki...

Aslinda herkes yasi kemale erince eski bayramlara yada cocuklugundaki bayramlara ozlem duyuyor.Niye?Bayramlar aslinda cocuklar icinde ondan.Dert yok, sorumluluk yok,bayram alisverisi,bunun icin mali kaynak vs.Bende cocuklugumdaki bayramlari istiyorum.Ne giyecem derdi yok,misafire ikram mi banane yahu,ben el opecem ilk is parami alacam, verilen butun mendilleri kaybedecem, aglamak istiyorum ya! Nerde o mendiller?

Adsız dedi ki...

çorap göremedim ama ponponlu toka gördüm... olur mu? pek şirinlerdi...hakket yahu çocukluğumdan hatırladım ponponlu çoraplar vardı...ama benim hiç oldu mu, bak onu anımsayamadım...üzüntü ve muz kabuğu...:)

hephercokhic dedi ki...

geç oldu ama geçmiş bayramın kutlu olsun kızlar. yirgünüm ne pişirdin bakiiim baryamda.:)) meticim, ilgilendiğin için teşekkür ederim galiba üretilmiyo o eski ponponlu çoraplar.

Nilgun dedi ki...

gec oldu gercektende ama yazayim, belki okursun.Malum Oktay usta hayraniyim, tariflerinden yararlanip bir tatli bir tuzlu seklinde baryam hazirligi yaptim. Sadece gonul geldi(malum goncam yok ya) onada extradan KISIR yaptim, thesadspirit dediginden beri canim istiyo zaten,tuzlularim pek guzeldi kandil simidi mahlepli falan.

nu'n dedi ki...

nilgünüm afiyettt olsunnnn, yarasıınnnnn.....

Nilgun dedi ki...

Yaradi, yaradi pek pena yaradi valla 7kg fazladan yaradi.Simdi gymde ugras dur, coluk cocugun maskarasida olmak cabasi, Cemle ilk siftahi yaptik bugun cevir bisikleti diyor, yahu yoruldum diyorum hehehe nasil zayiflaycan diyo velet, airwalk ayri bi kabusdu zaten aysegul(fadime'de olabilir) gymde gibi oldum. Aslinda o kadar eziyet yerine yememe eziyeti daha iyi galiba,yok yok kelepce taktiracam.