Perşembe, Temmuz 27, 2006

EĞER YARIN YOKSA

Soğuk bir cumartesi sabahı, yattığım yerden, perdenin arkasından sızan gün ışığı ile odamı seyrediyordum. Yaşadığım birçok cumartesinden tek bir farkı vardı, bu cumartesi ölümü kendime çok yakın hisseediyordum. ÖLÜM. Ya bugün ölürsem, belki de ölecektim. Yattığım yerden bu düşünceyi kafamdan atıp biraz daha uyumayı düşündüm. Fakat faydasızdı, uyuyamıyorudum. Sabahın bu erken saatinde beni ancak bu düşünce yatağımdan kaldırabilirdi. Çünkü eğer öleceksem, ölmeden önce yapmak isteyip de ertelediğim, unuttuğum, hep sonralara yarınlara bıraktığım şeyleri yapmalıydım.

İsteksizce ve biraz da yorgun doğruldum, ayaklarımı sürüyerek yüzümü yıkamak için banyoya yöneldim. Aynada kendimi görünce ürkttüm. Evet, gerçekten de bugün ölebilirdim, gözlerim kançanağı gibiydi ve altında kocaman mor halkalar, bir yığın sebebini bile bilmediğim çizgiler . Ölecek kadar yaşlı mıydım? Yok canım sadece otuziki yaşındaydım, daha yolun yarısına bile gelmemiştim. Tam sevinecektim ki aklıma genç insanlarında nedensizce öldükleri geldi. Hem de benden çok daha genç insanlar ölüyorlardı, yani ölümün yaşı yoktu. Toparlanmaya çalıştım, ayna karşısında yüzümü şekilden şekile sokuyor , gülümsemeye çalışıyordum. Sonunda takma bir yüzle dolaşamayacağıma karar verip, kendime işkence yapmaktan vazgeçtim. Birazcık mutlu olmak istiyordum. En azından ölürken mutlu bir gülümseme olsaydı yüzümde... İçim burkuldu, boğazım düğümlendi. Kendimi hüzne bırakmayacaktım, teslim olmayacaktım çaresizliğe. Bugün öleceksem ne yapmalıydım ki mutlu olayım.

6 yorum:

nu'n dedi ki...

ada var ya bugün benim kalbim tertemiz hakket, kloraklı:

bi aşaağıdaki postu okurken içimden bu hikaye geçiyodu. keşke bunu yazsa adacım diyodum. ya başka şey istemem lazımmış benimmmmm:)))

vintage biscuit dedi ki...

ne guzelde geldi bu yaziyi okumak bu saatte

hephercokhic dedi ki...

valla sadciğim, diğer yazılardan biri "the name of the father" isimli filmin (daniel day lewis oynuyodu) ve yine onun oynadığı masumiyet isimli bi filmin kritiğiydi. :)))) bi okusaydın epey bi gülerdik herhalde. öbürlerini hatırlamıyom, belki şiir bile yazmış olabilirm.

sevgili bisküvü, hoşgeldin.

nu'n dedi ki...

nasıl olur tenrımm, nasıl bilmem ben o yazıları? inanamıyoruummm sanaa!!! o kadar didiklediydik oysa geçende çenizlerini....

sevgili tepkisiz okur milleti, bu hatun kişinin bi edebi yazıları var kiii....

ayrıca püsküüüt kardeş sen gel arada, yannız komendetör olmak çok sıkıcı, biliyon mu?

Adsız dedi ki...

This site is one of the best I have ever seen, wish I had one like this.
»

Adsız dedi ki...

Interesting site. Useful information. Bookmarked.
»